حمایت از تولیدکنندگان محصول استراتژیک گندم
نوشته شده توسط : شیما شریفی

نادر تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از کشاورزان گندمکار که اقدام به تولید این محصول استراتژیک کنند در قالب سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی با عقد قرارداد دولتی و غیردولتی تحت پوشش‌های حمایتی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای حمایت از محصولات استراتژیک و مهم و کم آب‌بر اتخاذ شده است، تصریح کرد: روش کار نیز به این صورت است که کشاورز طرف قرارداد اقدام به کشت و زرع محصول استراتژیک گندم می‌کند و در نهایت محصول تولیدی خود را به صورت تضمینی به خریدار که ممکن است دولتی و یا غیردولتی باشد، می‌فروشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در طول مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول از خدمات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، صندوق بیمه کشاورزان، بنیاد ملی گندمکاران، قرارگاه رصدخانه کشاورزی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی حمایت می‌شود.

استخر کشاورزی

تقی‌زاده افزود: مجریان غیردولتی این طرح نیز کارخانجات آردسازی، سیلوداران، کارخانجات ماکارونی و فعالان صنف مرتبط با آرد و نان هستند.

وی خاطرنشان کرد: مجری دولتی کشاورزی قراردادی وظیفه دارد اقدام به تنظیم قراردادهای اجرایی با شرکت خدمات حمایتی کند تا کودهای مورد نیاز زارع طرف قرارداد تأمین شود و صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای تنظیم قرارداد بیمه اقدام کرده و در نهایت محصول تولیدی را به قیمت منصفانه از آنها خریداری کند.

تقی‌زاده نکات مثبت این طرح را یادآور شد و اضافه کرد: هزینه‌های کود، بیمه و کلیه کمک‌های مالی در حین کاشت، داشت و برداشت هنگام پرداخت بهای محصول گندم به کشاورزان تسویه حساب می‌شود.

وی بیان کرد: مجری غیردولتی کشاورزی قراردادی نیز وظیفه دارد اقدام به تنظیم قراردادهای اجرایی با مجری دولتی کشاورزی قراردادی کرده و وجه محصول تولید کشاورزان را به موقع بدون فوت وقت به آنها پرداخت کرده و لیست اسامی کشاورزان طرف قرارداد را نیز برای بهره‌مندی از خدمات دولتی از قبیل کود، بیمه و کمک‌های مالی در حین کاشت، داشت و برداشت به مجری دولتی کشاورزی قراردادی تحویل دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: صندوق‌های بیمه کشاورزی نیز موظف هستند محصولات کشاورزان طرف قرارداد را با لحاظ ۲۰ درصد تخفیف بیمه کنند به گونه‌ای که تمامی کشاورزان طرف قرارداد زیر چتر حمایتی صندوق بیمه کشاورزی قرار بگیرند.

کد خبر 5611504

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: